Jeżeli, tak jak ja, tworzysz kontent na media społecznościowe, wiesz że przychodzą momenty, w których brakuje nowych pomysłów. Każdy twórca dochodzi do momentu, w którym tematy związane z naszą niszą się wyczerpują. Zwłaszcza, jeżeli starami się być na wielu platformach na raz. Dlatego dzisiaj przychodzę wam z pomocą i opowiem wam gdzie i jak szukać nowych pomysłów na filmy i posty.

Internet to niesamowite narzędzie, gdzie możemy znaleźć całe mnóstwo inspiracji. Warto to wykorzystać, tylko trzeba wiedzieć gdzie i jak szukać. Poniżej znajdziesz listę miejsc, z których sama korzystam przy poszukiwaniu nowych pomysłów.

Grupy na Facebooku 

Najważniejsze jest znalezienie grup na Facebooku, które poświęcone są tej samej tematyce co Twoja nisza. Na przykład, dla mnie były by to grupy o biznesie online. Możemy jednak bardziej zagłębić się w daną tematykę i poszukać grup poświęconych węższym zagadnieniom.

W moim przypadku, mogą to być grupy związane z tworzeniem newslettera, planowaniem lub zarządzaniem czasem. Po dołączeniu do wybranej przez nas grupy tematycznej, możemy użyć narzędzia szukaj (tzw. „lupki”), żeby wyszukiwać słowa kluczowe, które nas interesują. Dodatkowo w postach i komentarzach pod postami, możemy się dowiedzieć jakie pytania związane z tym tematem są zadawane.

Wszystkie pomysły, jakie uda nam się zebrać z tego źródła warto spisać i uporządkować. Możemy to zrobić na kartce papieru, tabelce w Excelu lub w aplikacji do planowania, takiej jak na przykład używanej przeze mnie Milanote. Jeśli chcemy od razu przejść do działania, możemy zebrane pomysły zapisać bezpośrednio w planie swoich publikacji.

Dołącz do mojej grupy na Facebooku Kobiecy Biznes Online

YouTube

Nie chodzi mi tutaj o plagiatowanie i kopiowanie pomysłu na filmy od innych twórców z tej samej kategorii. Co warto zrobić to wejść na film o tematyce zbliżonej do tego co sami tworzymy, a następnie udać się do kopalni inspiracji jaką jest sekcja komentarzy. W łatwy sposób dowiemy się jakie padają pytania związane z danym tematem. Z resztą nie tylko to, bo możemy się również dowiedzieć w jaki sposób te pytania są przez ludzi formułowane. Pozwoli to nam na lepsze poznanie naszych odbiorców i języka naszego klienta idealnego. Przypomnę jeszcze raz o zapisywaniu wszystkich pomysłów, aby nam nie przepadały i były gotowe do wykorzystania.

Instagram

Ilośc treści jaką możemy znaleźć na tej platformie jest praktycznie nieograniczona. Przyjmujemy zasady działania podobne jak na wcześniej wspomnianym YouTube. Znajdujemy twórców, których strony są poświęcone tej samej tematyce i udajemy się do sekcji komentarzy. Obecnie na Instagramie królują karuzele zdjęć. Warto się przyjrzeć, jakie treści zawiera nasza ‚konkurencja’ w swoich karuzelach i jak reagują ich odbiorcy w komentarzach pod tymi postami. Gdy wiemy jakie pytania zadają ludzie interesujący się danym tematem, z łatwością przyjdzie nam pomysł na nową treść, która na te pytania odpowiada.

Obserwuj nie na Instagramie @kobiecybiznesonline_pl

Answer the Public

Na stronie internetowej o tej nazwie znajdziemy potężne narzędzie, które pozwoli nam na znalezienie inspiracji do nowych postów, ale nie tylko. Wystarczy że udamy się na ta witrynę, dopasujemy nasze ustawienia (język i kraj dla jakiego wyszukujemy) i wpiszemy frazę kluczową, którą chcemy wyszukać. Answer the Public bada jakie frazy związane z naszymi słowami kluczowymi, ludzie wpisują w przeglądarkę. Możemy się dowiedzieć o pytaniach i problemach, o których samych byśmy nie pomyśleli.

https://answerthepublic.com

Pinterest

Ta platforma jest kopalnią inspiracji, z której możemy nabrać pozytywnego ‚flow’ twórczego. Wystarczy wpisać na stronie frazę kluczową, która nas interesuje i ukaże nam się cała masa pięknych, kolorowych i wizualnie przyjemnych obrazków. Możemy tutaj znaleźć zdanie lub słowo, które napędzi nasze pomysły do tworzenia nowej treści.

Mam nadzieję, że po odwiedzeniu wymienionych przeze mnie miejsc, Twoja głowa będzie pełna nowych pomysłów i poniesie Cię nowa fala twórczej inspiracji.  

A jeśli chciałabyś przeczytać post lub obejrzeć film na jakiś temat koniecznie daj mi znać w komentarzu!

Przeczytaj także: Recykling treści w mediach społecznościowych – nie marnuj swoich pomysłów!