Prowadząc biznes online, podstawowym narzędziem, które będzie Ci potrzebne jest strona internetowa. Nasza strona pełni rolę naszej wizytówki w Internecie i często to właśnie tam przekierowujemy naszych potencjalnych klientów. Tworząc własną stronę internetową, musimy pamiętać o zawarciu na niej paru elementów, które sprawią, że będzie ona w pełni funkcjonalna i kompletna.

Spójność strony internetowej

Pierwsza rzecz, która jest niezmiernie ważna to spójność naszej strony internetowej. Warto ujednolicić kolory i czcionki na przestrzeni całej naszej witryny. Sprawi to, że będzie ona przyjemniejsza w odbiorze i czytelna dla odwiedzających.

Warto stworzyć sobie paletę kolorów naszej marki i zastosować ją na naszej stronie. Zdecyduj się również na czcionkę, która przypadła Ci do gustu i pasuje do tego, czym Twoja firma się zajmuje. Zainteresuj się zasadami dotyczącymi wielkości czcionek na stronie internetowej. Spójność strony będzie robiła dobre pierwsze wrażenie na nowych odwiedzających. 

Po ustaleniu wielkości i stylu czcionki sprawdź, czy treści zamieszone na stronie łatwo się czyta, czy kolor czcionki nie gryzie się z kolorem tła i sprawia, że treść staje się nieczytelna. Upewnij się, że litery są wystarczające duże, w zależności od tego na jak dużym ekranie są wyświetlane.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wszystko powinno wyglądać, polecam Ci książkę  „Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować” autorstwa Artura Jabłońskiego. Ta lektura w pełni rozjaśni Ci, jak to wszystko ustawić, aby miało to sens i dobrze się prezentowało. Książka nie jest zbyt gruba i w szybki i przyjemny sposób opisuje temat.

Optymalizacja strony dla telefonów

Dopasowanie naszej strony do różnej wielkości urządzeń również jest kluczowym aspektem. Pamiętajmy, że nie każdy przegląda Internet na dużym monitorze, duża część odwiedzających korzysta z telefonu lub tabletu. Optymalizacja pod użytkowników tabletów nie jest równie ważna jak dopasowanie strony pod użytkowników smartfonów.

Wiele osób, poza godzinami pracy korzysta jedynie z telefonu. Dlatego dopasowanie się do mniejszych ekranów jest sprawą bardzo ważną. Upewnij się, że treści i design zamieszczony na stronie przenosi się odpowiednio do mniejszego formatu.

Podstawowe podstrony

Skupiając się na samej treści strony, jest kilka podstron, które koniecznie muszą się znaleźć na Twojej witrynie. Moim zdaniem jest to strona główna, strona „o mnie”, kontakt oraz sekcja blog. Blog nie jest elementem koniecznym, ale znacznie pomaga on w pozycjonowaniu naszej strony w Internecie.

Warto też poświęcić trochę czasu na stronę „o mnie”. Wypełniając ją treścią damy się poznać odwiedzającym. Prowadząc jednoosobowy biznes online możemy przedstawić swoją historię, skąd pojawił się pomysł na firmę i dlaczego robimy to co robimy lub jaki jest nasz cel.

Jeżeli nie jest to działalność jednoosobowa, warto postarać się, aby nie znalazł się tam kolejny nudny opis zawierający jedynie garstkę informacji. Te kilka słów o Twojej firmie nie musi mieć formy suchego tekstu, możesz też stworzyć materiał wideo i zamieścić go na stronie.

Strona „kontakt” nie jest koniecznością, ale zamieszenie danych kontaktów na stronie jest niezbędne. Jeżeli nie chcemy poświęcać na to całej strony, postarajmy się zamieścić nasze dane w widocznym dla odwiedzających miejscu.

Zapis do newslettera

Dodatkiem, moim zdaniem koniecznym na stronie internetowej, jest zapis do newslettera. Upewnij się, że system zapisywania do newslettera dobrze działa i zamieść go na stronie. Aby zachęcić odwiedzających, warto zaoferować im jakąś nagrodę za zapis do naszego newslettera. Najlepiej, aby było to coś wartościowego, na przykład zniżka lub dostęp do ebook’a czy kursu.

Tworzenie własnej bazy adresów mailowych jest kluczowe. Możemy to zrobić za pomocą aplikacji Mailerlite, do której instrukcję znajdziesz na moim kanale YouTube.

Przeczytaj również: Jak tworzyć treści dopasowane do klientów idealnych